Tadeusz Słobodzianek

NAŠ RAZRED

Zgodovina v štirinajstih lekcijah
Treba je živet in drugim pustit živet.

Koprodukcija z Mestnim gledališčem Ptuj in Mini teatrom Ljubljana

Naš razred je ta hip eno izmed najbolj uprizarjanih in odmevnih besedil sodobne poljske dramatike, ki jo je Evropska gledališka konvencija uvrstila med deset najboljših sodobnih evropskih dram napisanih med letoma 2009 in 2010.

Zgodba temelji na resničnem dogodku, ki se je zgodil na Poljskem med drugo svetovno vojno, ko so v majhnem poljskem mestu Jedwabne na krut način ubili, po nekaterih navedbah 300, po drugih pa 1.600 Judov. Dolgo prikrivana resnica o tem dogodku - da so pomor dejansko izvršili njihovi poljski someščani in ne nacisti – je prišla na dan šele pred nekaj leti, saj so po vojni ta grozljivi pomor seveda zamolčali, preživeli pa so – tako rablji kot žrtve – morali sobivati še naprej, z vsemi osebnimi ranami, krivdo in maščevanji.

Avtor te virtuozno napisane drame skorajda dokumentarno sledi usodam desetih učencev nekega  povsem običajnega šolskega razreda, da bi skozi zapleten preplet usod prikazal grozovite posledice tako stalinistične kot nacistične ideološke indoktrinacije, ki sta med ljudmi povzročili popoln razkol in sovraštvo, in jih obremenili s kolektivno krivdo ter njenimi posledicami, ki ljudi določajo in zaznamujejo še danes. Ali kot pravi Wladek, eden izmed preživelih te neizmerno žalostne in hkrati poučne zgodbe: »Zmeraj sem verjel, da bo resnica na koncu zmagala.«

Nina Rajić Kranjac

Nina Rajić Kranjac se je leta 1991 rodila v Beogradu, osnovno in srednjo šolo je obiskovala v Mariboru. Poleg zaključenega programa mednarodne diplome na Drugi gimnaziji Maribor je uspešno zaključila tudi Konservatorij za glasbo in balet Maribor (smer solo petje). Na Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo, smer gledališka in radijska režija, se je vpisala leta 2010; njena mentorja sta bila izr. prof. Tomi Janežič in red. prof. Janez Hočevar.

Med študijema je prejela nekaj nagrad. Predstava z naslovom Tri sestre (A. P. Čehova) je leta 2012 prejela študentsko nagrado za najboljšo produkcijo v celoti. V prihodnjih letih predstava 1981 (S. Semenič) prejme prvo nagrado za najboljšo produkcijo na Mednarodnem festivalu dramskih umetnosti v Zagrebu in Šeligovo nagrado za najboljšo slovensko uprizoritev na Tednu slovenske drame. Za režijo iste predstave (ter režijo igralskega avtorskega projekta ZDAJ letim! (po motivih B. Brechta)) je leta 2014 prejela akademijsko Prešernovo nagrado za režijo ter z uprizoritvijo nase opozorila umetniško vodstvo Gledališča Glej. Slednje ji je ponudilo rezidentsko mesto v letu 2015, kjer je režirala Zborovanje ptic (J. C. Carrièra & P. Brooka), adaptacijo sufijske pesnitve Farida ud-Din Attarja iz 12. stoletja. Predstava je sodelovala v tekmovalnem programu 56. mednarodnega gledališkega festivala MESS v Sarajevu in tam osvojila dve nagradi: Nina Rajić Kranjac jo je dobila kot najboljša mlada režiserka, igralska ekipa pa za kolektivno igro v predstavi. Leta 2016 pa je za režijo iste predstave prejela Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani. Leta 2017 je magistrirala iz gledališke režije pod mentorskim vodstvom izr. prof. Tomija Janežiča, s slednjim je kot asistentka režije kasneje tudi sodelovala pri predstavah Človek (2015), BDT, Sankt Peterburg; Doppler (2016) in Kralj Ubu (2018), Trøndelag Teater, Trondheim. Njen institucionalni prvenec je bila predstava Svetovalec v MGL (M. Koruna) leta 2016, v letu 2017 pa je režirala predstavo Idioti v SMG (po motivih Larsa von Trierja).

 

Gorenjski glas
Igor Kavčič
25. 05. 2018

Igralci dobesedno garajo za svoje vloge. Naš razred je še ena predstava, ki opraviči vsak razlog, zakaj Prešernovo gledališče. Da bi se le še ljudje ob tem kaj naučili, in čeprav nismo vedno le dobri kot tudi slabi ne, sem prepričan, da bi bili lahko strpni eden do drugega.

[pdf , 496 kb]
Večer
Petra Vidali
26. 04. 2018

/.../ Režija Nine Rajić Kranjac ni osupljiva samo v kategoriji "mladi režiserji", fascinantna je v vseh dimenzijah. /.../
/.../ Cel igralski razred je odličen. Redko se zgodi, da lahko enakovredno navedemo cel igralski ansambel, ampak rangiranje bi bilo tokrat res krivično. /.../
/.../ Naš razred je prav gotovo ena od najbolj vznemirljivih predstav počasi iztekajoče se gledališke sezone.

[pdf , 297 kb]
Delo
Matej Bogataj
06. 04. 2018

Ob požrtvovalni in disciplinirani igri celotnega kranjskega ansambla, razširjenega z dvema igralsko prepričljivima gostoma, Benjaminom Krnetičem in Nejcem Cijanom Garlattijem, se tako premišljeno in v razgibanem tempu odvije igra o poljski zgodovini in usodi nekdanjih sošolcev, ki jo v tekstu spremljajo besedila pesmic, /.../ Rezultat je dinamična in pretresljiva igra o tem, kako so vse izključujočosti začasne, njihovi izvajalci pa žrtve političnih preobratov in kljuvajoče ponotranjene krivde.

[pdf , 277 kb]
Dnevnik
Rok Bozovičar
26. 03. 2018

Odrska postavitev režiserke Nine Rajič Kranjac se zaveda prepletenosti pomenskih ravni besedila v prevodu Darje Dominkuš in se ga loti s plastenjem uprizoritvenih tehnik in površin. Vzpostavljene odrske situacije, atmosfere ter njihove preobrazbe ponekod prekine z bliskovitimi in učinkovitimi spremembami, medtem ko jih na drugih mestih izpelje s točno odmerjeno tekočnostjo, oboje podrejeno tehnični zapeljivosti predstave /.../

[pdf , 335 kb]
Radio Slovenija 1
Petra Tanko
25. 03. 2018

Na odru se režijsko učinkovito, z obilo odrske domišljije in natančnim branjem vsake replike, torej prepleta in odvija iz življenja desetih ljudi, ki jih uprizorijo igralci kranjskega gledališča in gosti.
Med njimi po intenzivnosti ekspresije, vsekakor pa ne po kakovosti vloge, morda izstopata Darja Reichman in Blaž Setnikar. K polnosti odrskega dogodka pa vsekakor prispevajo koreografija, vizualni elementi, oblikovanje luči, scenografija, kostumi in maska ter glasba.

[pdf , 71 kb]
Mladina
Marjan Horvat
23. 03. 2018

Jedwabne je le eden izmed primerov v zgodovini, ko so »le včeraj dobri sosedje, naslednjega dne že streljali drug na drugega«.

[pdf , 364 kb]
Mladina
Marjan Horvat
23. 03. 2018

Dramatik se je pri snovanju drame oprl na delo Sosedi (Uničenje judovske skupnosti v poljskem mestu Jedwabne) Jana Tomasza Grossa, zgodovinarja z Univerze Princeton. Gross je v svoji knjigi, izšla je leta 2001, objavil izsledke dolgoletnega raziskovanja grozljivih dogodkov v Jedwabnem, ki pa so bili zaradi »kolektivne amnezije« poljskega naroda o njihovi krivdi za holokavst in zgodovinsko izpričanega antisemitizma Poljakov

[pdf , 364 kb]
September 2018
02
ned
čez približno en teden
Gostovanje: Mini teater, Ljubljana
20.00
Mini teater
03
pon
čez približno dva tedna
Gostovanje: Mini teater, Ljubljana
20.00
Mini teater
05
sre
čez približno dva tedna
Gostovanje: Mini teater, Ljubljana
20.00
Mini teater
Tadeusz Słobodzianek
Prva slovenska uprizoritev
Premiera
Premiera v PG Kranj: 24. 3. 2018 Premiera v MINI TEATRU Ljubljana: 2. 9. 2018 Premiera v MG Ptuj: 17. 10. 2018
170 min, ima en odmor
Naslov izvirnika
Nasza klasa
Prevajalka
Darja Dominkuš
Režiserka
Nina Rajić Kranjac
Dramaturginja
Marinka Poštrak
Scenografka
Urša Vidic
Kostumograf
Andrej Vrhovnik
Skladatelj in korepetitor
Branko Rožman
Koreografka
Tanja Zgonc
Lektorici
Barbara Rogelj in Irena Androjna Mencinger
Oblikovalec svetlobe
Borut Bučinel
Oblikovalec maske
Matej Pajntar
Igrajo
Dora (1920–1941)
Darja Reichman
Zocha (1919–1985)
Vesna Pernarčič
Rachelka, pozneje Marianna (1920–2002)
Vesna Jevnikar
Jakub Kac (1919–1942)
Miha Rodman
Rysiek (1919–1942)
Blaž Setnikar
Menachem (1919–1975)
Nejc Cijan Garlatti k. g.
Zygmunt (1918–1977)
Benjamin Krnetić k. g.
Heniek (1919–2001)
Peter Musevski
Władek (1919–2001)
Aljoša Ternovšek
Abram (1920–2003)
Borut Veselko
(čelo)
Judita Polak k. g.
(kitara)
Ciril Roblek k. g.
Tehnično osebje
Tehnična ekipa Prešernovega gledališča Kranj Tehnični vodja mag. Igor Berginc Inspicient in rekviziter Ciril Roblek Šepetalka Judita Polak Luč Nejc Plevnik Video Robert Obed Tonska tehnika Stefan Gladović, Vid Frelih Frizerja in maskerja Matej Pajntar in Gabrijela Fleischman Garderoberka Bojana Fornazarič Odrski tehniki Robert Rajgelj, Jošt Cvikl, Boštjan Marčun, Marko Kranjc Kamberov in Simon Markelj Tehnična ekipa MINI TEATRA Ljubljana Tehnična ekipa Katja Jazbec in Matej Primec Tehnična ekipa Mestnega gledališča Ptuj Lučni mojster Simon Puhar Rekviziterka in garderoberka Irena Meško Tonski mojster Danijel Vogrinec Scenski mojster in tehnik Andrej Cizerl Kodrič Tehnični sodelavec Sandi Žuran