Tjaša Mislej

NAŠE SKLADIŠČE

Socialna drama. Samo da je v resnici smešna kot komedija.
Socialna drama. Samo da je v resnici smešna kot komedija.

Nagrada Slavka Gruma 2020

»Skozi humoren in komunikativen dramski slog spremljamo zgodbe žensk, ki so nosilke glavne in še preveč boleče aktualne tematike izkoriščanja ženske delovne sile, katera je zavoljo preživetja primorana žrtvovati svoje zdravje, lepoto, dušo, odnose in družinsko ter družbeno življenje. /…/

Posledice ustroja kapitalističnega sistema, ki uničuje kakršnokoli perspektivo po boljšem, se tako odražajo na razvoju življenja posameznih dramskih junakinj in junakov, ki kljub upornemu značaju težko ubežijo manipulaciji sistema.

V ospredju je tako mali človek. Ki je mogoče premajhen za veliko zgodbo o uspehu, za veliko zgodbo na gledališkem odru. A ta 'mali človek' vztrajno in iskreno vztraja in deluje, da bodo nekoč in nekje prihodnje generacije živele bolje in drugače.« (Mateja Kokol).

»Štiri delavke, štiri skromne eksistence, se svojega položaja jasno zavedajo, a stoično vztrajajo pri enoličnih opravilih: zaradi mezde, ki jo za zdaj še prejemajo redno. Štiri delavke, vsaka s svojimi željami, talenti, prepričanji, hotenji in zgodbami; vsaka tudi s sanja(rija)mi o boljšem življenju, o spremembah, četudi majhnih in skromnih. /…/ Skratka, socialna drama. Samo da je v resnici smešna kot komedija, mogoče celo farsa, ki je v bistvu žalostna. Realistična v slogu, gibka v jeziku in obenem absurdna v maniri,« je zapisala žirija v obrazložitvi za Grumovo nagrado.

Tjaša Mislej 

(Foto: Zala Jelenc)

se je uveljavila kot dramatičarka, ki secira malega človeka v neusmiljenem kolesju kapitalizma. Diplomirala je iz primerjalne književnosti in filozofije. Študij je na drugi stopnji nadaljevala na slovenistiki in vzporedno na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, smer praktična dramaturgija in dramsko pisanje. Več let je delala kot mentorica mladinskih dramskih skupin (Zorana, Oksimoron). Od leta 2014 piše članke za gledališke liste (SNG Drama Ljubljana, SLG Celje in Prešernovo gledališče Kranj). Večkrat je bila asistentka dramaturgije v SNG Drama Ljubljana in v PG Kranj (2014–2016). Leta 2014 je za dramo Panj (2014) na Tednu slovenske drame prejela nagrado za mlado dramatičarko. Njena drama Zarja in Svit je bila izbrana na natečaju JSKD in natisnjena v zbirki Spetka (2014). Drami Panj in Zarja in Svit sta bili bralno uprizorjeni v SNG Drama Ljubljana (2014 in 2016). Panj so leta 2015 krstno uprizorili v KD Kamnik, Skladišče pa v Mini teatru (2018) v sklopu festivala Vzkrik. Kot dramaturginja in soavtorica besedila je sodelovala pri predstavi Satirikonijada (GT22, 2018). Redno se udeležuje izobraževanj in delavnic na področju dramskega pisanja. Leta 2019 se je pridružila delavnicam v okviru društva KUD Krik, ki vsako leto organizira festival dramske pisave Vzkrik. Deluje tudi kot pedagoška delavka v okviru projekta Izzivi medkulturnega sobivanja, ki se ukvarja z vključevanjem učencev priseljencev in njihovih družin v lokalno okolje.

Tjaša Mislej je aprila 2020 v sklopu 50. Tedna slovenske drame za besedilo Naše skladišče prejela nagrado Slavka Gruma za najboljše novo dramsko besedilo. 

Mateja Kokol

(Foto: Gaja L. Kutnjak)

je režiserka mlajše generacije, vendar ima za sabo že kar nekaj odmevnih predstav. Dodiplomski študij na ljubljanski AGRFT je zaključila leta 2014 z diplomsko predstavo Stoli, ki je gostovala na različnih mednarodnih gledaliških festivalih (Rusija, Slovaška, Mehika ... ) in tam prejela številne nagrade, med drugim tudi za mlado perspektivno režiserko, ki jo je na sanktpeterburškem gledališkem festivalu ArtOkraina podelil Art Center Most, za predstavo pa je prejela tudi akademijsko Prešernovo nagrado. Nesporen dokaz o razvoju njene režijske estetike je bila uprizoritev Vinka Möderndorferja Fant, dekle in gospod. Svoj režijski čut za delo z igralci pa je potrdila tudi v uprizoritvah Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa Marka Haddona ter Bella Figura Yasmine Reza. Gledališko ustvarjanje zanjo ne pozna meja – ustvarja in deluje tako v domačih gledaliških produkcijah kot v tujini (vodila je gledališke delavnice in sodelovala kot somentorica v gledališki šoli na španskem otoku Tenerife, lani pa v Mehiki).

Mladina
Lara Paukovič
22. 05. 2020

Tjaša Mislej, dramatičarka, ki secira malega človeka v kolesju kapitalizma

Evelin, Maria, Suzi in Vera so delavke skladišču hipermarketa: vsaka svojimi sanjami boljšem življenju, čeprav težko dosežejo že to, da si od sebične poslovodje Grebovič, ki jih drži v šahu grožnjami o odpuščanju, izprosijo dostop do skupne televizije ali prosto nedeljo. Štiri delavke so liki drami Tjaše Mislej (1985) Naše skladišče, ki je letos prejela Grumovo nagrado za najboljše novo slovensko dramsko besedilo.

[pdf , 849 kb]
September 2020
30
sre
čez 3 dni
19.30, Dvorana PGK
Oktober 2020
01
čet
čez 4 dni
19.30, Dvorana PGK
Tjaša Mislej
Krstna uprizoritev
Premiera
1. oktobra 2020. Produkcija: Prešernovo gledališče Kranj
Režiserka
Mateja Kokol
Dramaturginja
Marinka Poštrak
Scenografka in oblikovalka luči
Petra Veber
Kostumografka
Iris Kovačič
Avtor glasbe
Aleš Zorec (razen skladbe Lastovka)*
Odrski gib
Ivan Mijačević
Lektorica
Maja Cerar
Oblikovalec maske
Matej Pajntar
*V uprizoritvi smo uporabili skladbo Lastovka avtorja glasbe Jureta Robežnika, avtorja besedila Milana Jesiha in avtorja aranžmaja Silva Stingla, ki jo je v originalni izvedbi na albumu Elda leta 1982 prvič zapela pevka Elda Viler.
Igrajo
Evelin
Vesna Pernarčič
Suzi
Vesna Slapar
Vera
Vesna Jevnikar
Poslovodkinja Grebovič
Darja Reichman
Izgubljeni kupec
Borut Veselko
Bigi, novi šofer dobavnega vozila in skladiščnik
Blaž Setnikar
Direktor
Miha Rodman
Novinar
Aljoša Ternovšek
Marija
Miranda Trnjanin k.g.
Tehnično osebje
Tehnični vodja mag. Igor Berginc Inspicient in rekviziter Ciril Roblek Šepetalka Judita Polak Lučni mojster Nejc Plevnik Tonski mojster Tim Kosi Frizer in masker Matej Pajntar Garderoberki Bojana Fornazarič, Ema Bogdanović Odrski tehniki Robert Rajgelj, Jošt Cvikl, Boštjan Marčun, Marko Kranjc Kamberov