Tjaša Mislej

NAŠE SKLADIŠČE

Socialna drama. Samo, da je v resnici smešna kot komedija.
Socialna drama. Samo da je v resnici smešna kot komedija.

Nagrada Slavka Gruma 2020

»Skozi humoren in komunikativen dramski slog spremljamo zgodbe žensk, ki so nosilke glavne in še preveč boleče aktualne tematike izkoriščanja ženske delovne sile, katera je zavoljo preživetja primorana žrtvovati svoje zdravje, lepoto, dušo, odnose in družinsko ter družbeno življenje. /…/

Posledice ustroja kapitalističnega sistema, ki uničuje kakršnokoli perspektivo po boljšem, se tako odražajo na razvoju življenja posameznih dramskih junakinj in junakov, ki kljub upornemu značaju težko ubežijo manipulaciji sistema.

V ospredju je tako mali človek. Ki je mogoče premajhen za veliko zgodbo o uspehu, za veliko zgodbo na gledališkem odru. A ta 'mali človek' vztrajno in iskreno vztraja in deluje, da bodo nekoč in nekje prihodnje generacije živele bolje in drugače.« (Mateja Kokol).

»Štiri delavke, štiri skromne eksistence, se svojega položaja jasno zavedajo, a stoično vztrajajo pri enoličnih opravilih: zaradi mezde, ki jo za zdaj še prejemajo redno. Štiri delavke, vsaka s svojimi željami, talenti, prepričanji, hotenji in zgodbami; vsaka tudi s sanja(rija)mi o boljšem življenju, o spremembah, četudi majhnih in skromnih. /…/ Skratka, socialna drama. Samo da je v resnici smešna kot komedija, mogoče celo farsa, ki je v bistvu žalostna. Realistična v slogu, gibka v jeziku in obenem absurdna v maniri,« je zapisala žirija v obrazložitvi za Grumovo nagrado.

Tjaša Mislej 

(Foto: Zala Jelenc)

se je uveljavila kot dramatičarka, ki secira malega človeka v neusmiljenem kolesju kapitalizma. Leta 2014 je na Tednu slovenske drame prejela nagrado za mlado dramatičarko za dramo Panj, besedilo pa je bilo pozneje bralno uprizorjeno v ljubljanski Drami, tako kot tudi njena drama Zarja in Svit. Piše članke za gledališke liste, večkrat je bila asistentka dramaturgije v uprizoritvah SNG Drame in Prešernovega gledališča. Tjaša Mislej deluje tudi kot pedagoška delavka v okviru projekta Izzivi medkulturnega sobivanja, ki se ukvarja z vključevanjem učencev priseljencev in njihovih družin v lokalno okolje. Aprila letos je v sklopu 50. Tedna slovenske drame za besedilo Naše skladišče prejela prestižno nagrado Slavka Gruma za najboljše novo dramsko besedilo. 

Mateja Kokol

(Foto: Gaja L. Kutnjak)

je režiserka mlajše generacije, vendar ima za sabo že kar nekaj odmevnih predstav. Dodiplomski študij na ljubljanski AGRFT je zaključila leta 2014 z diplomsko predstavo Stoli, ki je gostovala na različnih mednarodnih gledaliških festivalih (Rusija, Slovaška, Mehika ... ) in tam prejela številne nagrade, med drugim tudi za mlado perspektivno režiserko, ki jo je na sanktpeterburškem gledališkem festivalu ArtOkraina podelil Art Center Most, za predstavo pa je prejela tudi akademijsko Prešernovo nagrado. Nesporen dokaz o razvoju njene režijske estetike je bila uprizoritev Vinka Möderndorferja Fant, dekle in gospod. Svoj režijski čut za delo z igralci pa je potrdila tudi v uprizoritvah Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa Marka Haddona ter Bella Figura Yasmine Reza. Gledališko ustvarjanje zanjo ne pozna meja – ustvarja in deluje tako v domačih gledaliških produkcijah kot v tujini (vodila je gledališke delavnice in sodelovala kot somentorica v gledališki šoli na španskem otoku Tenerife, lani pa v Mehiki).

Tjaša Mislej
Krstna uprizoritev
Premiera
septembra 2020
Režiserka
Mateja Kokol
Dramaturginja
Marinka Poštrak
Scenografka in oblikovalka luči
Petra Veber
Kostumografka
Iris Kovačič
Avtor glasbe
Aleš Zorec
Odrski gib
Ivan Mijačević
Lektorica
Maja Cerar
Oblikovalec maske
Matej Pajntar
Igrajo
Evelin
Vesna Pernarčič
Suzi
Vesna Slapar
Vera
Vesna Jevnikar
Poslovodja Grebović
Darja Reichman
Direktor
Miha Rodman
Bigi
Blaž Setnikar
Kupec
Borut Veselko
Novinar
Aljoša Ternovšek
Marija
Miranda Trnjanin k.g.
Tehnično osebje
Inspicient Ciril Roblek Šepetalka Judita Polak Lučni mojster Nejc Plevnik Tonski mojster Tim Kosi