Simona Semenič

LEPE VIDE LEPO GORIJO

Sodobna drama
Sodobna drama

" Lepa Vida se zbudi. Dobro jutro! Morda bo danes drugače. Morda se danes pesnitev konča s srečnim koncem. Morda.

Lepa Vida se zbudi. Stegne svoje blede ročice, tanke prste, na njih pa – ni prstana! Ojoj. Kazen? Skurit jo bo treba.

Spusti si dolge lase, Vida! / Ne spogleduj se z neznanci, Vida!

Spni si dolge lase, Vida! / Ne bodi zategnjena, Vida!

In posledica? Saj veš ... Naj gori!

Danes bo gorela, ker je oblečena preveč. Res je! Jutri naj gori, ker je oblečena premalo. Tako je!

Lepa Vida se zbudi v nov dan. Govoriš preveč, to se ne spodobi! Mhm. Govoriš premalo, to je nevljudno! Res je. Zakurili bomo, pa bomo potem videli!

Lepa Vida danes teče. Teče hitreje kot ostali. O ne, takih ne maramo. Na grmado! Jutri bo tekla za ostalimi. Uf, lenoba. Naj gori!

Lepa Vida je utrujena. Diagnoza? Danes na meniju: vse od kurbe do poporodne depresije. Haha.

Kazen? Ugani.

Lepe vasi so že zgorele.

In Lepa Vida se zbudi v nov dan. Morda."

(Maša Pelko)

 

Simona Semenič

(Foto: Nada Žgank)

je celostna gledališka ustvarjalka (dramatičarka, performerka, producentka, pedagoginja, pisateljica in seveda tudi dramaturginja), ki se je v zadnjih desetih letih s svojo plodovito in vznemirljivo dramsko pisavo uveljavila kot eno osrednjih imen sodobnega slovenskega gledališča, njena besedila pa so stalnica tudi na tujih odrih. Leta 2018 je za ustvarjalni opus zadnjih dveh let prejela nagrado Prešernovega sklada, poleg tega je dobitnica treh Grumovih nagrad, in sicer za besedila 5fantkov.si (2009), 24ur (2010) in sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije (2015), besedili tisočdevetstoenainosemdeset in to jabolko, zlato pa sta bili za to nagrado nominirani. Njene drame so bile prevedene v dvanajst jezikov in uprizorjene v več evropskih državah, v ZDA in na Bližnjem vzhodu, v nekaterih državah tudi objavljene. Uprizoritve njenih besedil so prejele več nagrad tako v Sloveniji kot v tujini. Med njenimi dramskimi deli so še Nisi pozabila, samo ne spomniš se več, zgodba o nekem slastnem truplu ali gostija ali kako so se roman abramovič, lik janša, štiriindvajset letna julia kristeva, simona semenič in incialki z. i. znašli v oblačku tobačnega dima, vsega je kriv boško buha, Medtem ko skoraj rečem še ali prilika o vladarju in modrosti,  mi, evropski mrliči, še ni naslova, jerebika, štrudelj, ples pa še kaj. Simona tudi piše avtobiografske performanse, jih režira in nastopa v njih (9 lahkih komadov (2007, z umetniško skupino Preglej), Jaz, žrtev. (2007), Še me dej (2009), 43 srečnih koncev (2010, z umetniško skupino Preglej), Kapelj in Semenič v sestavljanju (2012, z Barbaro Kapelj), Semenič in Bulc naprodaj (2013, z Maretom Bulcem) in Drugič (2014). S svojimi performansi je gostovala na številnih festivalih doma in v tujini. Režirala je dve predstavi, in sicer adaptacijo Večna medikacija (Mesto žensk, 2006) in Hura, Nosferatu! (SNG Nova Gorica in SMG, 2015). Simona Semenič je od nastanka leta 2005 do leta 2013 vodila iniciativo Preglej, od leta 2007 do leta 2010 je vodila društvo Gledališče Glej, od leta 2006 pa vodi Kulturno društvo Integrali. V zadnjih desetih letih je vodila vrsto delavnic dramskega pisanja tako doma kot v tujini. Kot soavtorica in dramaturginja sodeluje z režiserji in koreografi, večkrat na primer z Ivanom Talijančićem in Janezom Janšo, piše pa tudi adaptacije besedil za gledališča (LGL, MGL, SiTi Teater). Leta 2020 je izšel njen mladinski roman Skrivno društvo KRVZ, nagrajen z modro ptico.

Dramatika Simone Semenič ponuja veliko izzivov in možnosti za inovativne gledališke/performativne prijeme; avtorica s svojo prepoznavno pisavo nedvomno sodi v vrh sodobne slovenske dramatike.

Maša Pelko

(Foto: arhiv AGRFT)

je režiserka in dramatičarka najmlajše generacije. Našo pozornost je pritegnila že kot študentka gledališke režije na ljubljanski AGRFT z izjemno in izvirno postavitvijo Cankarjevega Kralja na Betajnovi, svoj izjemen občutek za dogajanje in odnose pa je potrdila tudi z režijami predstav na profesionalnem odru (npr. avtorski projekt po motivih kratke proze Raymonda Carverja O čem govorimo, ko govorimo o ljubezni v SNG Drama). Prav tako je tudi občutljiva in peresa vešča dramatičarka, saj je na 48. Tednu slovenske drame leta 2018 za dramo Kraljevi otroci prejela nagrado za mlado dramatičarko.

Simona Semenič
Krstna uprizoritev
Premiera
marca 2021
Režiserka
Maša Pelko