Katarina Morano, Žiga Divjak

KOSOVEL

Avtorski projekt
Avtorski projekt

»Julij 2019 je bil najbolj vroč mesec v zabeleženi človeški zgodovini, morje se dviga z rekordno hitrostjo, živalske vrste izumirajo hitreje kot dihamo, 26 ljudi ima več premoženja kot pol zemljanov skupaj, trumpi pa buhtijo in se množijo, množijo, svobode odtekajo, pravice padajo, ljudje pa obupujejo. V časih, ko se prihodnost zdi negotova, meglena prikazen, je morda treba pred korakom naprej narediti korak nazaj.

Projekt Kosovel jemlje za svojo osnovo pronicljiv mladostniški uvid Srečka Kosovela, njegov temačen, a natančen prerez časa, ki ga je živel, in njegovo neverjetno vero v prihodnost, njegov zagon, njegov ogenj, njegovo prepričanje, da bo iz pepela destrukcije vzšlo nekaj lepega. Nova Evropa. Če se nam zdi, da Kosovelova dela še vedno aktualno opisujejo občutek predapokaliptičnosti, ki je lasten tudi našemu času (v časopisih dnevno prebiramo, da Evropa umira) – zakaj potem ne zmoremo poguma in volje, da bi si predstavljali čudovitega feliksa, ki vzleti s pogorišča naše vsakdanjosti? Zakaj ne zmoremo njegove vere v prihodnost? Kljub temu da je apokalipsa neprestano prisotna v naših mikrokozmosih, se še vedno raje oklepamo tega, kar poznamo, tudi če nas onesrečuje, kot da bi se prepustili destrukciji.

Projekt Kosovel ne bo temeljil na biografiji pomembnega človeka, avtorji tudi ne bodo rekonstruirali umetniškega obdobja, v katerem je ustvarjal. Vzpostavljen naj bi bil dialog z nekim žarom, ki je zapečaten v vsakem njegovem delu. Gre za naš čas, za našo sodobnost, ki poskuša prek Kosovela pogledati nase zunaj omejitev našega časa, gre za prepričanje, da še ni prepozno, da mislimo Novo Evropo ... Ko modrost odpove, nas morda lahko reši le še mladostniška zagnanost.« (Žiga Divjak)

Žiga Divjak 

z izrazitim čutom za socialne in človeške krivice v svojih predstavah na podlagi dokumentarnega gradiva preizprašuje ustroj današnje družbe, zlasti v tistih segmentih, ki določajo smisel in življenje posameznikov in posameznic. Lahko bi rekli, da želita z življenjsko partnerko, Katarino Morano, v besedilih, ki jih prirejata ali na novo spišeta, v nas privzgojiti občutljivost za družbene krivice in sočutje za težave sočloveka. Čeprav sodi v generacijo mlajših režiserjev, pa ima za sabo že vrsto odmevnih predstav, za katere je prejel najvidnejše nagrade, med drugim tudi Borštnikovo nagrado za režijo za predstavo Človek, ki je gledal svet v izvedbi SMG. V našem gledališču smo ga prvič spoznali pred dvema letoma, ko sta s Katarino Morano na oder postavila priredbo besedil Ivana Cankarja Ob zori. Predstava je bila lani uvrščena v tekmovalni program Borštnikovega srečanja ter Tedna Slovenske drame.Letos se je z režijama avtorskega projekta Gejm ter dramskega besedila Sedem dni znova uvrstil v tekmovalni program Borštnikovega srečanja, z besedilom Sedem dni tudi v tekmovalni program 50. Tedna slovenske drame.

Katarina Morano, Žiga Divjak
Krstna uprizoritev
Premiera
decembra 2020
Režiser
Žiga Divjak
Dramaturginja
Katarina Morano