David Ives

VENERA V KRZNU

Ivesova drama je predvsem zgodba o gledališču, o večni igri zapeljevanja in izmikanja, o skriti moči oživljanja dramskih likov in vživljanja v njih.

Venera v krznu (Venus in Pelz) je ena izmed najslavnejših novel avstrijskega pisatelja Leopolda von Sacher-Masocha. Delo je napisal leta 1870, v njem je avtor opisoval razmerje med dominantno žensko in šibkim, ponižanim in podrejenim moškim, kar je bilo za tiste čase nekonvencionalna in šokantna podoba moško-ženskega razmerja. Prototip dominantne, erotično vznemirljive in vseh konvencij osvobojene ženske je Sacher-Masoch izoblikoval prav z osrednjo junakinjo novele Venera v krznu, fatalno Wando. Njena upodobitev je v času nastanka novele pomenila popoln odklon od ustaljene predstave o ženskah nasploh – bila je diametralno nasprotje takratni družbeno in seksualno zatrti ženski, ki je bila moškemu podrejena in ki sta ji bili namenjeni le vlogi matere in/ali žene.

Na gledališki avdiciji se namreč med Wando in režiserjem splete nevarna erotična zveza, ki plast za plastjo razkrije pasti mešanja fikcije in realnosti ...

 

Nagovor direktorice: 

http://www.pgk.si/info/gledalisce/nagovor

Beseda umetniške vodje in dramaturginje:

http://www.pgk.si/info/gledalisce/beseda

 

Govori se
Anja P. Kontrec
10. 10. 2018

/… slovenska premiera žgečkljive drame Davida Ivesa je odločno pokazala, da je 50 odtenkom sive v žanru 'zabave za odrasle' dokončno odklenkalo. /

[pdf , 621 kb]
Gorenjski glas
Igor Kavčič
02. 10. 2018

/… s predstavo in tematiko, ki počne prav to, dreza v naše misli in na prepih postavlja naše čutenje v medosebnih odnosih, pravzaprav pa preizkuša naš pogled na svet - v katerem so živeli nekoč, živimo mi sedaj in kakršen se nam kaže v prihodnosti …/

[pdf , 288 kb]
Gledališki list: Venera v krznu
Simona Hamer
26. 09. 2018

/… Wanda se dokaže se kot izjemna (in razgledana) igralka in kot ženska s stališčem. Predvsem slednje predstavlja Thomasu velik problem, saj se iz konfrontacije mnenj vedno izmuzne nazaj na pozicijo moči: »Jaz sem to napisal, jaz sem to študiral. Bom pa ja vedel, za kaj gre v mojem lastnem komadu.« …/

[pdf , 231 kb]
Gorenjska TV
26. 09. 2018

/… Borut Veselko: »Zame je bil ta tekst seveda izziv. Meni se zdi super, da je gledališče prostor, kjer se komunicira s svetom. Se pravi komunicira na tak način, da ljudje hodijo v gledališče ne zgolj in samo po zabavo, ampak z željo po tem, da bi šli iz gledališča na nek način, širši, večji, boljši, kot pa so vanj prišli. Se pravi to vseeno mora biti prostor ne razmisleka, to ni predavalnica, ampak prostor doživetja« …/

[pdf , 70 kb]
Suzy
T.M.
21. 09. 2018

/… igralko Vesno Pernarčič smo lahko občudovali že v najrazličnejših vlogah, a še nikoli v tako vroči podobi slovenske 'Venere'. Z bičem v roki, usnjenimi fetišističnimi škornji, mrežastimi nogavicami s pasom in korzetom …/

[pdf , 648 kb]
David Ives
Prva slovenska uprizoritev
Premiera
26. september 2018. Produkcija Prešernovo gledališče Kranj
90 minut, nima odmora
Naslov izvirnika
Venus in Fur
Prevajalec
Jaša Drnovšek
Režiser
Primož Ekart
Dramaturginja
Simona Hamer
Scenograf
Damir Leventić
Kostumografka
Suna -Ljubica Čehovin
Glasbena oblikovalka
Darja Hlavka Godina
Lektorica
Maja Cerar
Oblikovalec svetlobe
Andrej Hajdinjak
Oblikovalec maske
Matej Pajntar
Igrajo
Thomas
Borut Veselko
Wanda
Vesna Pernarčič
Tehnično osebje
Tehnični vodja mag. Igor Berginc Inspicient in rekviziter Jošt Cvikl Šepetalka Judita Polak Luč Nejc Plevnik Ton Stefan Gladović Frizer in masker Matej Pajntar Garderoberka Bojana Fornazarič Odrski tehniki Robert Rajgelj, Boštjan Marčun in Marko Kranjc Kamberov Fotografija Nada Žgank Zahvale Iztok Vadnjal, Mira Jarni, Mariana Johnson (SNG Drama Ljubljana), Janez Koleša, Angelina Karimović (MGL), Robert Waltl, Matej Primec, Katja Jazbec (Mini teater, Ljubljana), Slavica Janošević (SMG, Ljubljana), Katarina Škaper (izvedba kostumske adaptacije)